بخشی از کارهای seoکار بخشی از کارهای seoکار
تاریخ : شنبه 4 مرداد 1396
نویسنده : میثم جعفری

بهینه‌سازی صفحات 404

زمانی که کاربران به صفحاتی مراجعه می‌کنند که دیگر آن صفحه در سایت موجود نیست با خطای ۴۰۴ مواجه می‌شوند. این صفحات ممکن است قبلاً حذف شده باشند یا آدرس آنها تغییر کرده باشد.

سئو چیست | SEO چیست | آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - متمم

 

بهتر است قالب سایت شما دارای صفحه‌‌ای برای این خطا باشد تا به جای دیدن خطای ۴۰۴ یک صفحه‌ی از قبل طراحی شده مشاهده شود و کاربر را به بخش‌های مختلف سایت هدایت کند. مثلاً شامل یک دکمه برای برگشت به صفحه‌ی اصلی سایت باشد یا یک فرم برای جستجوی صفحه‌ی مورد نظر کاربر.

این صفحه می‌تواند از نرخ خروج کاربران بکاهد و در سئو سایت موثر باشد.

ایجاد نقشه‌ی سایت

نقشه‌ی سایت یا فایل sitemap.XML یک فایل شامل کدهای XML است که در ریشه‌ی هاست وب‌سایت شما قرار می‌گیرد و آدرس صفحات سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند. به کمک این فایل شانس ایندکس تمام صفحات سایت شما افزایش می‌یابد و زمان ایندکس آدرسی از قلم نمی‌افتد!

برای ایجاد این فایل به مقاله‌ی‌ نحوه‌ی ایجاد sitemap مراجعه کنید.

نحوه‌ی ایجاد نقشه‌ی سایت
xml چیست؟

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت یکی از معیارهای مهم در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها است که گوگل به آن توجه زیادی دارد. افزایش سرعت سایت یکی از نکات سئو تکنیکال است که بیشتر به زیر ساخت وب سایت شما مرتبط است.

بهتر است به مقاله‌ی افزایش سرعت سایت مراجعه کنید و راه‌کارهای آن را برای بهینه‌سازی سرعت انجام دهید.

واکنشگرایی صفحات سایت

واکنشگرا بودن (Responsive) صفحات سایت باعث می‌شود کاربران با تمام ابزار‌ها از جمله موبایل، تبلت و.. سایت شما را راحت‌تر مشاهده کنند.

واکنشگرایی یکی از مهمترین نکات سئو تکنیکال است که باید حین کدنویسی و طراحی قالب به آن توجه کرد. اگر نمی‌دانید که وب‌سایت شما از نظر گوگل یک وب‌سایت واکنشگرا است یا خیر به ابزار mobile friendly test گوگل مراجعه کنید تا این ابزار وضعیت واکنشگرا بودن سایت شما را بررسی کند.
گوگل رتبه‌ی وب‌سایت‌هایی که واکنشگرا نباشند را در نتایج جستجو با موبایل به شدت کاهش می‌دهد. پس سعی کنید از قالب‌‌های استاندارد و واکنشگرا استفاده کنید.



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در اینجا بخوانید.